متن زیر، مجموعه سوالاتی است که در طی چندین سال اخیر به کرات پرسیده شده.

- عنوان وبلاگ دلیل خاصی‌ دارد ؟
- وجه تسمیه وبلاگ اینجاست، گرچه فکر می‌کنم بعد از خواندن چند نوشته‌ سوالتان احمقانه به نظر برسد.

- چرا لیمو ؟
- دوستی برایم زمانی‌ شرح داد که سبک نوشتاری من مثل خوردن یک لیموست. اول شیرین و بعد که مزه در دهان نشست به شدت تلخ می‌‌شود.

- از نوشته‌های شما اینطور بر میاید که ضد فمینیست هستید.
- اصلا اینطور نیست. تمام فمینیست‌هایی‌ که من می‌‌شناسم افراد بسیار نازنینی هستند. خدا رحمتشان کند. متاسفم که اینطور برداشت کردید. شاید گاهاً زیادی یک طرفه به قاضی رفته‌ام ولی‌ من ضد هیچ چیز نیستم...غیر از تخم مرغ.

- از نوشته‌های شما هیچ چیز نمی‌فهمیم.
- نباید هم بفهمید. مخاطب اصلی‌ هر دفتر خاطراتی، نویسنده آن است. نوشته‌های من، حاصل روز‌ها و ساعت‌ها و مجموعه احساساتیست که درباره مطالب مختلف داشته‌ام به نحوی که فقط خودم آنها را بفهمم و اگر دو سال بعد سرکی کشیدم حال و روز گذشته‌ام را دقیقًا درک کنم. فهم شما اصلاً برایم مهم نیست و اگر با مطالب من ارتباط برقرار می‌کنید فقط به دو دلیل است: یا مرا خوب می‌شناسید یا عنوان این وبلاگ با شما هم نسبت دارد.

- سبک نوشتاری شما چیست ؟
- برایم «چطور، چگونه و چه وقت» اصلاً مهم نیستند. مهم فقط «چرا»ست که معمولاً باعث می‌شود نوشته‌ها نصفه‌ و ناتمام به نظر برسد. از پرداختن به جزییات بی‌اهمیت حذر دارم. ضمناً، به کلیشه‌ها ‌علاقه دارم. «ایرانی‌ که دیر سر قرار می‌رسد»، «مردی که بعد از سکس به زنش پشت کرده و خرخر می‌کند»، «کارمندی که هرشب با دو پاکت قهوه‌ای رنگ میوه به خانه می‌رسدُ، پیژامه راه‌راهش را به تن می‌کند و زنش به او می‌گوید: خسته نباشید آقا!» و مواردی از این قبیل.

- از چه موضوعاتی می‌نویسید ؟
- بر خلاف هر دفتر خاطراتی، از شعر، دکلمه، عقاید شخصی، اصلاح دنیا و فریاد عدالت بر سر ظالمان کشیدن، طنز، تعزیه، تبریک و تشکر، مطالب شخصی‌ و هر آنچه که مستقیماً به من مربوط شود کاملاً پرهیز دارم. اکثر نوشته‌ها حول و حوش اتفاقات روزمره، اخبار جامعه و پرسه زدن لابه‌لای افکار دور و بری‌هاست به قلمی کنایه‌آمیز.

- از خود بیشتر بگویید.
- هرگز چنین قصدی ندارم. نه که قلم از وصف من ناتوان و بر این صفحه نگنجم! بلکه عقیده دارم حرف شخصی‌ را باید به شخصش گفت. فکر می‌کنم درد دل و پنهان کردن موضوع مورد بحث در وبلاگ و در میان نگذاشتن آن با فردی که واقعا مخاطب ماست کاملا احمقانه است. از آنجا که مخاطب اصلی‌ منم، احتیاجی‌ نیست خودم را به خودم معرفی‌ کنم!

- کار شما چیست ؟
- به عنوان یکی‌ از اعضای افتخاری، در یک بانک اسپرم خدمت می‌کنم. از کیفیت کارم گله‌ای نشده ولی‌ اخیراً به دلیل شکایات قانونی از مرکز مبنی بر بالا بودن میزن خرده شیشه خون جنین‌ها، تا مدت نامعلومی در مرخصی هستم.





کلیه حقوق این وبلاگ، اعم از مطالب و طراحی متعلق به هیچکس حتی شخص نگارنده نبوده، وی هیچگونه مسئولیتی بابت محتوا قبول نمیکند.













برای جستجو در آرشیو وبلاگ از فرم زیر کمک بگیرید:














شخص نگارنده
پروفایل
و روی صحبت من با شما همشیرگان است
وجه تسمیه وبلاگ
پرسش و پاسخ
آدرس ایمیل